Congresul Național de Chirugie Sinaia 2022

Experiența unui congres național, organizat de medici pentru medici este total diferită de acea a unui congres destinal în principal studenților. Pe de-o parte acest lucru se datorează cazuisticii și a complexității informaților și a discuțiilor, iar pe de altă parte de faptul că știi că te afli printre chirurgii de renume din toată țara, chiar și din străinătate.

Tematica științifică generală a Congresului a fost Progrese în tratamentul chirurgical al cancerului, fapt care a constituit un alt motiv pentru care mi-am dorit să particip. Îmi doresc ca pe viitor să mă axez pe chirurgia oncologică, iar un astfel de congres mi-a arătat progresele care se fac la ora actuală în tratamentul chirurgical al cancerului, în paralel cu evoluția întregii specialități oncologice și a studiilor clinice care au stat la baza evoluției favorabile a pacienților și a unui prognostic mai îmbucurător pentru aceștia și familiile lor.

Cu câteva zile înainte de deschiderea oficială a Congresului am primit programul pentru cele patru zile pline de conferințe. Pe lângă titlurile prezentărilor în deosebi cu mult peste nivelul informațiilor acumulate în timpul cursurilor de la facultate, am recunoscut multe dintre numelor chirurgilor care urmau să prezinte, nume pe care le știam doar după titlurile cărților acestora sau din interviuri, publicații, articole. A fost o experiență aparte de a avea oportunitatea de a participa la conferințele susținute de aceștia.

Mă uitam în jur la medicii rezidenți și specialiști pe care îi vedeam focusați pe conținutul prezentării, iar eu (mă puteai recunoaște fără îndoiala ca fiind cea mai mică de acolo, atât ca vârstă, cât și ca experiență) încercam să țin pasul cu complexitatea informațiilor, luându-mi cât mai multe notițe.

Pentru mine experiența Congresului nu a însemnat doar participarea la conferințe, ci și experiența primei mele prezentări în fața unui juriu și a altor colegi și medici. Mă bucur că am putut avea oportunitatea de a pregăti o lucrare, începând de la căutarea cazuisticii, până la orele de “simulare” pentru a fi sigură că nu ratez nicio informație (ceea ce nu s-a întâmplat din cauza emoțiilor) și pentru a mă încadra în timpul acordat. Am putut vedea ce înseamnă munca de a aduna informații și articole medicale din surse oficiale pentru a crea de la zero o lucrare cu caracter științific.

Tema mea a fost Interelații anatomoclinice în Boala de Reflux Gastro-esofagian”. Pe de-o parte mă bucur că am putut reprezenta Spitalul Județean Constanța și Clinica de Chirurgie I prin lucrarea mea, fiind una dintre cei 11 studenți care au prezentat, majoritatea studenților făcând parte din UMF Carol Davila. Consider acest lucru ca fiind o dovadă că și studenții din centrele universitare mai mici pot fi implicați în activități științifice, dar le mulțumesc pentru prezentările susținute, prin care am putut învăța. Sper ca pe viitor această experiență să reprezinte o bază pentru activitatea mea științifică ulterioară, la viitoarele congrese.

Ca un rezumat al celor patru zile de congres, m-am întors acasă cu multe informații acumulate, în concordanță cu cele mai actuale protocoale și tehnici operatorii, am asistat la o demonstrație cu robotul da Vinci Xi, am participat la conferințele despre chirurgia peretelui abdominal susținute de chirurgi cunoscuți din străinătate, am putut urmări sesiunea de prezentări pentru e-Postere, m-am reîntâlnit cu mulți dintre medicii de acasă, de la rezidenții care mă învață tot ceea ei știu ca pe o colegă mai mică, până la profesorii de curs, dar am avut ocazia și de a revedea după mult timp orașul Sinaia.

Lasă un comentariu